Känner mig lite duktig

Har bakat bröd (frallor, som blev alldeles för små, men goda) och varit ute på en promenad. Känner mig faktiskt lite duktig, men oxå trött...!

Nu är siktet inställt på stallet, och Lorden. Ska inte rida.
Sen ska jag hämta Sandra, och Charlotta kommer oxå, så ska vi snacka om vårt lilla äventyr nästa vecka (berättar mer såsmåningom) och kolla på film, tror jag. Och så ska jag fixa Sandras naglar inför i morgon, hon konfirmerar sig.

Jag har aldrig konfirmerat mig, och aldrig fattat grejen med det heller. Jag gissar att de flesta numera konfirmerar sig för presenterna, men jag skulle inte fått några,även om jag konfirmerat mig. Det var mammas regel för både mig ochmina bröder; ni får gärna konfirmera er, och jag ska laga mat och fixa fest åt er, men ni får inga presenter. Jag antar att hon ville att vi skulle ha en genuint intresse för den religion vi valde. Vi är inte döpta heller, för mamma ville ge oss möjligheten att välja tro själva. Jag har inte valt någon.

Nej nu måste jag nog sticka, innan regnet kommer... :(

Pussar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0