Traumatisk upplevelse!

När jag åkte till stalleet var jag med om något jättehemskt! Det kanske inte låter så illa, men jag ska iallafall  berätta...

Satte mig på moppen och skulle åka till stallet. Hade på mig min vindjacka med hög krage som täcker den lilla delen av halsen/hakan som hjälmen inte når över. Blixtlåset på jackan krånglar lite, och ibland när man knäpper det "missar" det liksom första tänderna, så det går upp igen, ni vet som ett trasigt blixtlås gör...? Det hände iallafall, och i fartvinden gick jackan upp hela vägen. Jag tänkte "äh, det är så kort bit till stallet, jag klarar mig" och höll helt enkelm dem ena handen i jackan för att den inte skulle blåsa av mig.
Men nu var ju alltså det lilla mellan rummet mellan hakan och hjälmen helt öppet, och det blåste in i hjälmen.
När jag precis skulle svänga in på avtagsvägen till stallet kom det en insekt och flög rakt på mig, på bröstet ungefär. Tänkte inte så mycket på det, för man brukar krocka med både det ena och det andra när man kör moppe. Men så helt plötsligt kände jag att den surrande varelsen var kvar på mig, och tog snabbt dit handen för att vifta bort den.
Det gjorde bara saken värre, för den surrade iväg uppåt, IN I HJÄLMEN! Den surrade runt där framför ansiktet, och kunde ju inte komma ut, eftersom visiret var ivägen, och jag fick panik, eftersom jag insåg vad det var; En geting.
Den stack mig. I pannan. Det gjorde ont, men allra mest blev jag fruktansvärt rädd. Jag vände moppen och åkte direkt hem. Jag visste ju inte ens om jag av allergisk mot getingstick! Och i ansiktet, dessutom...! Väl hemma fick jag en mindre chock, och när mamma lugnat mig (för det var ju ingen fara, det är bara jag som lätt får storpanik) så sjönk jag ihop på hallmattan och grät, av rädsla... Jag vet att jag är lite fjantig, men jag kan inte hjälpa det...!

Nu i efterhand svider det mest. Och jag är väldigt glad för att sticket inte var i eller vid ögat, eller i munnen...!

Pussar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0