Teamsporter?

Lagsporter, vad e det egentligen?

Det här e en lite udda (?) tanke som slog mig i morse när jag stod i duschen; Vad kvalificeras egentligen som en lagsport? Måste det vara att det är en plan med flera spelare än två samtidigt på, eller finns det fler lagsporter än så? Dom jag tänker på direkt när nån säger lagsport är fotboll, ishockey, innebandy och basket. Men om man tänker efter lite, så är det mååånga fler sporter än så som i grund och botten krävs lag för att utöva.
Jag menar hästar, tex. Hoppning. Det är ju en sport eller hur? Jag har tävlat i hoppning, och jag kan säga direkt att det funkar inte om man inte har ett duktigt team bakom sig. Det krävs föräldrar, tränare, stallkompisar, folk som stöttar en, folk som pushar en, folk som hatar en (för att man ska känna sig sporrad att vinna över jävlarna, borde jag kanske tillägga...;))

Jag vet inte varför jag skrev det men jag kände för det :D

Pussar Alice

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0