NP och NB. Va?

Guud nu går det inte att lägga upp bilder längre:/ Hjälp?

Idag har jag haft Nationellt Skrivprov i svenska.
Temat för årets prov var Val. Att vi är människor för att vi väljer och att livet består av en lång rad val. Ett ganska spännande ämne, tyckte jag faktiskt. Valde uppgiften att skriva en krönika om "Konsten att ta det lugnt". Jag tror att det gick bra. Men samtidigt är det så himla svårt att veta, jag kan lika gärna fått ett G som ett MVG...

Dessutom har jag valt gymnasium, äntligen. Det blir naturbruk i Gbg... Naturbruk, tänker du, vad e det här för bonne?! Men lugn och fin, har valt naturbruk med inriktning hästhållning. Kommer att läsa massvis med poäng hästar. Hästgymnasiet heter stället, som tekniskt sett faktiskt inte existerar än. Men det ska starta upp i höst, de har lovat.

What else? Jo, jag har börjat på teatern nu:) Det är superroligt!! Jag känner mig fortfarande lite obekväm i gruppen, men jag är övertygad om att det kommer försvinna när vi lärt känna varann ordentligt. Vi kör jättekul övningar, den roligaste hittills heter Gibborish (osäker på stavn). Den går ut på att en ska prata nonsens, hittepåspråk, liksom bara jhhhiofewfpo. Sedan ska en annan översätta vad den andra sa. Roligast var nu i tisdags var när två skulle prata Gibborish och två skulle översätta, så det blev en debatt, typ. Jag fick översätta, och tyckte själv att jag klarade mig ganska bra.

Nu vill mamma kolla sin mejl, så jag måste gå, men ha det så kul! Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0