Mina irritationsmoment vol. 1

Hej vet ni vad jag har kommit på?
Jag Älskar bröderna Schulman! Dom e så jävla roliga, och jag blir så jäkla imponerad av deras sätt att skriva och agera som om heela sverige bryr sig.... (vilket ju i och för sig e ganska sant)
Jag menar hur blir två småfula, dryga sthlmare två utav de mest inflytelserika människorna i detta land?
Kudos to you guys, kudos.

En grej som jag har kommit på stör mig så otroligt mycket; Folk som inte kan styra en konversation.
Låt mig utveckla. Jag har flera kompisar, speciellt två, som inte klarar av att prata. Jag menar inte att de är stumma, men jag måste alltid bestämma, arrangera och genomföra precis allt vi tar oss för. 
Och telefonsamtalen sen!

Exempel:

Riing.
(Alice dvs jag) - A de e Alice?
(Inkompetent vän) - Hej det e ***.
(Alice) - Hej.

Lååång tystnad, under vilken inkompetent vän förvantar sig att jag ska starta samtalet, trots att hon/han ringt mig.
Till slut:

(Inkompetent vän) - Hallå??
(Alice)- Ja?
(Inkompetent vän)- Jag trodde du försvann...Hehe.
(Alice) - Närå ja e här.
(Inkompetent vän) - Okej, bra.

Här drar jag en djup suck och inser att mitt femtielfte försök att få henne/honom att fatta att min långa tystnad betyder att hon/han borde säga nånting, för återigen: Det e faktiskt han/hon som ringt upp, har misslyckats.
Ofta vet jag egentligen varför han/hon ringer, och inser att jag om jag vill komma någonstans får rädda situationen. Så:

(Alice) - Aa, sulle vi på bio idag eller?
(Inkompetent vän) - Ja det tycker jag.
(Alice) - A ska vi se den vi pratade om eller?
(Inkompetent vän) - Ja det blir väl bra.
(Alice) - Ok, men ska vi träffas uppe vid bussen vid halv då?
(Inkompetent vän) - A det kan vi göra.
(Alice) -Okej, bra vi ses.
(Inkompetent vän) -Ja, Okej.
(Alice) - Hej då
(Inkompetent vän) -Hej.



Kan ni förstå min frustration?! Jag är så himla trött på att föra samtal framåt.
Tänker sluta med det.
Så här kommer det låta då:

Riiiing.
(Alice) - A de e Alice...?
(Inkompetent vän)- Hej det är ****.
(Alice) - Hej.
(Inkompetent vän)
(Alice)
(Inkompetent vän)
(Alice)
(Inkompetent vän)- Haalåå?
(Alice)- Jaa?
(Inkompetent vän) - Trodde du försvann, hehe.
(Alice)- Nädå, ja e här.
(Inkompetent vän)- Bra.
(Alice)
(Inkompetent vän)
(Inkompetent vän)
(Alice)



Osv.

Puss och Kram
                    Alice

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0