Lovet e snart slut...

Det går fortfarande inte att ladda upp nån bild :/....


Nu börjar mitt lov lida mot sitt slut. Jag tycker faktiskt att det ska bli lite skönt att komma tillbaka  till skolan, träffa kompisar och så. Men samtidigt får jag ångest, för vi har ett stort arbete om 2:a världskriget som ska in, och jag e lite rädd att jag inte ska hinna klart. Dessutom har jag faktiskt lite... Inte direkt ångest, men jag känner i alla fall lite att jag inte ser fram emot att träffa mina kompisar igen. Varför? För att dom e liksom borta på något sätt, inte så att dom skulle vara borta som i 'korkade' nej,nej, bara borta från min version av världen.
    Deras liv numera går ut på att antingen dricka och träffa småfulla (eller asfulla) killar eller prata om att dricka och träffa små (eller as) packade killar. Och jag är aldrig med dom. Dels för att jag inte vill överhuvudtaget, och dels för att mamma skulle döda mig...
     Jag säger aldrig att jag tycker att det är jobbigt för mig att dom alltid snackar om sprit och folk som jag inte har en aning om vilka de är, för jag vet att det är jag som har valt att inte vara med i den delen av deras liv, men det betyder inte att jag inte tycker att det är jobbigt.
    Chansen att någon av dom skulle läsa detta är väääldigt liten så därför känner jag att jag kan säga det här på bloggen i stället. Jag hatar när ni gör så!
   Det är som om ni tävlar om vem som var fullast, vem som hånglade med den snyggaste (eller ibland fulaste) killen, vem som kommer ihåg minst, vem som däckade först... Det är som om ni njuter av att hålla mig utanför!

Oj, nu börjar jag bli förbannad på riktigt.
Bäst att byta ämne.
Hm... Låt mig tänka.

Jo, Charlotta och Sandra och jag var och såg på bio igår kväll. Juno, blev det. Jättebra var den! Och  Michael Cera (han som spelar Paulie Bleeker för er som sett den) är ju så himla söt! Och Ellen Page är en väldigt talangfull skådis. Jag gick ut från biosalongen med en sådandär rosa, fluffig känsla i magen. Underbar film, se den.
Sedan åkte vi hem till mig och  kollade på 13 snart 30. Funkar alltid att slökolla på. Somnade...

Vad mer? Har såklart varit hos Lorden idag. Han var väldigt ointresserad av mig och väldigt intresserad av sin mat... Skulle ridit dressyr egentligen tillsammans med Charlotta och hennes häst Dino, men det var fortfarande fruset i paddocken så tji fick vi. Det betyder all det fömodligen inte blir någon hoppning förän på Onsdag, tidigast.

Adoptivkatten är inne. Har jag berättat om honom? Minns inte, men han är i alla fall en svart och vit liten kisse som strukit runt vårat hus sedan nyår ungefär, men ingen av våra grannar äger honom. Och nu har han fått komma in till oss nästan varje dag i kanske 2 veckor, ungefär. Han har inget namn, vi kallar honom bara Misse eller Svanslös, för han har ingen svans.

Just det, kanske ska tillägga att S och CH inte tillhör dom kompisarna vars liv kretsar kring alkohol...

Nu kommer jag inte på nåt mer,

 Puss och Kram
                       Alice

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0