Just a thought...

Okej detta är bara en tanke ur mitt huvud, dvs inga som helst vetenskapliga grunder men;

Jag hörde på radio idag att det finns fler högutbildade män än kvinnor (eller jag uppfattade det så iaf), och jag har en idé om hur det hänger ihop...
Killar i min ålder är för det mesta okoncentrerade, högljudda, obenägna att studera och om vi ska vara helt ärliga ganska korkade, medans tjejer i samma ålder är smarta och tänker otroligt mkt på framtiden och pluggar som fan.

Detta leder till att smarta pluggande tjejer bränner ut sig och är trötta på skolan innan gymnasiet är slut, medan killar börjar växa upp och inse att det är slut på lallandet lagom tills gymnasiet (knappt) avklarats.

Kan det inte ligga nåt i detta...?

Pussar
        Alice


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0