Om mig

Hittade denna på världens bästa blogg (utom min då ;P), nämligen http://www.evelinas.blogg.se/  =).
I brist på annat att ta mig för blev jag sugen på att fylla i den. Man kan faktiskt få reda på en hel del om sig själv när man väl börjar tänka på såna frågor... =)

Namn/blogg: Alice (alice92)
Födelsedag:
Trettioförsta Juli 1992
Födelseort:
Kode, Kungälv (GBG)
Ögonfärg: Grågröna
Hårfärg: Skiftar utan att jag färgar det! På vintern nästan brunt, och på sommarn lite åt det blonda hållet med lite rött i.
Syskon: 4 halvsyskon, 2 bröder på mammas sida som jag träffar ofta, 2 bröder på pappas sida som jag trädffar enstaka ggr.
Mina intressen: Kläder, inredning, hästar (iallafall Lorden;)) och läsa.
Roligaste skolämnet :
Öö... Vet faktiskt inte. SO tror jag. Jag blir ofta nyfiken när vi läser historia och sammhällskunskap i synnerhet, jag tycker liksom om att ha koll, och letar gärna reda på mer fakta än vad som behövs =).
Djur jag tycker om: De allra flesta, trots att jag är lite halvallergisk =(. Men framför allt hästar.
Godaste mat jag vet:
ALLT! Älskar mat, grillat kanske är favoriten?
Favorit godis:
Choklad, alla gånger choklad.
Bästa bok jag läst: Jag är ofta väldigt påverkad av boken jag läst senast, så därför känns det just nu som att världens bästa bok heter "Pärlor från månen". En annan bok som jag fortfarande älskar är egentligen en för lite yngre än mig, den heter iallafall "Riktig vänskap". Annars läser jag det mesta, jag får abstinens om jag inte har någon bok att läsa=D. 
Bästa musikgrupp/artist:
Det växlar väääldigt ofta. Jag är en sån där som är väldigt insnöad på något i ungefär 2-3 veckor och sedan byter tvärt när jag tröttnar.
Bästa låt: Just nu är det Jag hatar att jag älskar dig och jag älskar dig så mycket att jag hatar mig. Tror jag.
Bästa film: Oj, vad svårt! Jag är en sucker för filmer där man gråter så man håller på att svimma i slutet, så kanske "If only" eller "The Guardian"?
Favoritpogram på tv: Likadant här, det växlar. Just nu är det Morden i Midsomer, och så den ständiga favvisen The Simpsons.
Person jag beundrar:
Maria Gramén. (http://www.mariagramen.se). Hon är min gud när det gäller hästhantering, alla som sett henne "in action" vet vad jag snackar om.
Jag gillar bäst: När jag känner att jag verkligen åstadkommit något! Att jag faktiskt lyckats.
Jag avskyr mest: Ångest. Något jag drabbas av ibland, ibland lätt ibland lite värre.
Kille/tjej jag vill ha chans på: Ingen som jag kan komma på just nu. Kärleken har inte kommit flygande åt mitt håll än.
Min högsta önskan:
Att dö lycklig. Klyschigt (stavn?), iknow, men sant.
Vad jag helst vill bli: Kustbevakare. Är uppvuxen vid och på havet, och det är där jag i slutändan hör hemma på något sätt.


The Love of my life.


Kommentarer
Postat av: Rebecca

svar: aa det är inte alltid vädret är bra =)

allt är bra med mig, tack! ;D du själv?

2008-08-08 @ 11:15:44
URL: http://rebeccalowstedt.blogg.se/
Postat av: Evelina - newlywed <3

åh vad gullig du är sötnos =)

vad kul att du ville fylla i listan! ser att du har samma bokintresse som jag =). Känner igen det där att boken man läste senast är den bästa nånsin, för man blir så inne i den!



kram

2008-08-08 @ 17:40:57
URL: http://evelinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0