Hemma

Nu är jag hemma igen! Oj vad trött jag är...! Höll på att somna i maten hos pappa ;).

Det kändes lite ensamt att gå alldeles själv till ett helt nytt ställe, mamma har faktiskt följt med mej ganska länge på nya saker som denna. Ja, inte när jag började sjuan, men då började ju liksom alla mina kompisar i samma klass...
Jag fick gå runt och försöka underhålla mig bäst jag kunde ganske länge, men kvart i ett bestämde jag mig för att gå upp. Det satt lite blandat folk utanför och väntade, och jag blev förvånad när jag upptäckte att en tjej som jag känner lite grann sedan innan satt där, Linda heter hon. Är både lite glad att det inte bara är nytt folk, men ändå hade jag ju faktiskt hoppats lite på en helt ny krets av människor som inte vet vem jag är. Men det kommer att bli bra ändå. Det är ju ändå en tjej som jag gillar, det kunde ju varit nån annan som jag absolut inte vill gå i samma klass som...!

Lärarna verkar trevliga, alla förutom rektorn och mentorn var under 35, så det är ju ett ganska ungt och fräscht gäng. Annars var det faktiskt inte så mycket nytt. Vi fick samma "introduktion" som jag redan lyssnat på tre-fyra gånger innan jag ens valde. Sen fick vi veta att onsdagar kommer bli "ridskoledag" när vi har våra hästkurser i Billdal/Bulycke.
Och vecka 36 redan kommer vi gå ut på praktik! Vi kommer ju sedan ha praktik en dag i veckan hela året, men vi börjar med en vecka för att vi ska komma in i rutinerna och lära känna personal och så. Jag har ingen aning om var jag ska vara någonstans; jag vill vara nära hemma, men inte på någon ridskola, helst...

I morgon ska vi ut till Billdal och hälsa på, och sedan, och hör nu och häpna: på torsdag-fredag ska vi ut på hajk. HAJK! Jag är absolut inte en rädd-för-lera tjej, men allvarligt talat, hajk i slutet av Augusti. Vi ska sova i tält, och måste ha med oss egen mat... Hmm, jag vet inte jag. Men, vi ska paddla, och det är kul =).

Nej, nu måste jag faktiskt åka till stallet innan jag somnar! Sedan tänkte jag ha lite myskvällför mig själv, mamma är ju inte hemma. Och jag ska försöka visa nåt av gårdagens fynd, om jag orkar... =D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0