Bye Rydal!

Är hemma igen, hur skönt som helst!
Fast jag har faktiskt haft roligt =).

Vi samlades nio igår hela klassen på järntorget, och så åkte vi buss till Rydal utanför Borås. Sedan fick vi vänta där ganska länge på att de från hästgymnasiet i Borås skulle komma oxå. Vi tyckte det var lite konstigt att vi skulle vara ute tillsammans med dem, för vore det liksom inte bättre omman lär känna sin egen klass innan man lär känna några som tillochmed går på en annan skola?
Men men, så var det iallafall. Gissar att det berodde på att det blev billigare så...
Sedan paddlade vi iväg. Till en början var det hyfsat väder, och vi paddlade i en å, så det var lugnt och skönt. Men sedan kom vi ut på sjön, och då började det blåsa motvind som fan och vi fick kämpa för att inte välta! Sedan började det pissregna, till råga på allt =). Men jag fick styra, och hade faktiskt lite talang =D.

När vi kom fram fick vi sätta upp militärtälten, fyra stycken var det. Det var jobbigt, eftersom man redan var trött, och sedan var det tältet som vår grupp satte upp trasigt, så vi fick kämpa länge. Sedan tog såklart lärarna det tältet som vi kämpat så hårt med, och vi fick sova i ett som läckte, upptäckte vi senare på natten, och där tältpinnarna svajade oroväckande hela tiden.

Vi grillade korv och grejade, och sedan på kvällen när vi tänkte börja krypa in i tälten och snacka skit, så hörde vi ett konstigt ljud, och helt plötsligt kom två killar gåendes, iklädda medeltidskläder och spelandes på trumma och säckpipa! Hur coolt som helst=)! De spelade och vi fick dansa ringdans runt lägerelden och sånt... Det var en sån grej man kommer minnas för livet.

Sova blev det inte mycket av, tre timmar "riktig" sömn kanske jag fick, så jag och alla andra också för den delen var ganska sega när vi skulle gå tillbaka. Men det gick ganska fort, för jag gick och pratade med en tjej som heter Denise, så man tänkte inte på att man gick.

Hemma igen var jag vid halv fem tror jag, och då var jag helt slut! Men nu har jag druckit en kopp kaffe och varit i stallet, så nu är jag lite piggare igen. Ska laga mat, tacos, mums, och sedan slappa i soffan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0