Gbg Horse Show

Shit pommes frites vad trött jag är! Jag vet att jag klagar på det ofta (hehe) men idag är det verkligen sant. I morse gick jag ju upp svintidigt för att hinna med pållen min innan jag tog 10.22 bussen till Göteborg. Var där i 7 timmar!
Gick på mässan ett tag först, medan jag väntade på Charlotta som hade körlektion, moppekörkort då altså :).
Hittadade 4 tunna schabrak för 50 spänn tillsammans, absolut dagens fynd! Två blåa, och två gröna. Sedan efter själva "showen" gick jag och Ch och köpte varsitt broderat schabrak oxå (ni vet ett sånt där där hästens/ens eget namn står på sidan..?) men det blev inte alls bra, är riktigt sur. Själva texten är snygg på långt håll, men kollar man nära ser man att det är jätteslarvigt gjort, det sticker ut trådstumpar och grejer överallt... Köp aldrig nåt broderat på Sjöhagen Wear!

image36

Själva tävlingarna var jätteroliga att se på! Det var ju världscupfinal idag, och att vara på plats kändes väldigt högtidligt på nåt sätt. Det var 3 svenskar med i Finalen; Helena Lundbäck, Roffe Bengtsson och Royne Zetterman, och alla tre gick vidare till andra omgången, vilket ju var väldigt kul (det är lite komplicerat: Det är en final, men den rids i två omgångar, ungefär som en omhoppning). Sedan i Andra omgången så gick både Roffe och Helena helt felfritt tills de (båda två) rev sista hindret! Sista hindret! Åh, vad besviken jag blev... Det var en riktig nerv slitare kan jag lova ;).

Tyvärr glömde jag kameran hemma :(, så det blev bara nån halvtaskig bild med mobilkameran, som jag ska lägga upp typ i morgon när jag orkar röra mig igen ;D... (Bilden ovan ej tagen av mej)

Hoppas ni har haft en underbar dag!! Pussar <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0